Urząd Miejski w Opocznie

ZARZĄDZENIE NR 191 /2021
BURMISTRZA OPOCZNA
z dnia 10 listopada 2021 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w 2021 roku oraz powołania komisji inwentaryzacyjnej i zespołów do jej przeprowadzenia

Na podstawie art. 4 ust. 5, w związku z art. 26 ust.1 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 217 ) oraz Zarządzenia Nr 105/2018 Burmistrza Opoczna z dnia 06 czerwca 2018 r. w sprawie wprowadzenia instrukcji gospodarki majątkiem trwałym, inwentaryzacji majątku i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie, zarządzam co następuje:
§ 1. 1. Przeprowadzić w terminie od 16 listopada 2021 r. do 15 marca 2022 r. inwentaryzację składników aktywów i pasywów w Urzędzie Miejskim w Opocznie przez komisję inwentaryzacyjną w składzie:
1) Iwona Susik – przewodnicząca,
2) Monika Jetz – zastępca przewodniczącej,
3) Agnieszka Wrońska - członek,
4) Małgorzata Szymańska – członek,
5) Katarzyna Lachowska – członek.
2. Komisja inwentaryzacyjna pełni swoje obowiązki do ostatecznego rozliczenia wyników inwentaryzacji i przedłożenia sprawozdania z przebiegu swoich prac.
§ 2. 1. Inwentaryzacją należy objąć:
1) drogą spisu z natury:
- składniki majątkowe ujęte w ewidencji ilościowej,
- druki ścisłego zarachowania,
- zapasy materiałów,
- maszyny, urządzenia, środki transportu, będące na stanie Urzędu Miejskiego (środki trwałe i pozostałe środki trwałe),
- naniesienia- budynki
2) drogą spisu z natury, w formie protokołu kasy wraz z porównaniem z zapisami w księgach:
- środki pieniężne w kasie,
- czeki i weksle obce,
- depozyty,
- gwarancje bankowe i ubezpieczenia złożone jako zabezpieczenie należytego wykonania robót,
3) w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów:
- należności, w tym pożyczki i kredyty z wyłączeniem należności spornych i wątpliwych, publicznoprawnych, należności od pracowników oraz osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych,
- środki pieniężne na rachunkach bankowych,
- powierzone obcym jednostkom własne składniki majątkowe,
4) w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach:
- środki trwałe w budowie,
- środki trwałe do których dostęp jest utrudniony (np. budowle stanowiące infrastrukturę – wodociągi, kanalizacje, ciepłociągi, lokale mieszkalne, drogi),
- grunty, prawa wieczystego użytkowania,
- należności i zobowiązania publicznoprawne,
- należności i zobowiązania z pracownikami i osobami nieprowadzącymi ksiąg rachunkowych,
- zobowiązań,
- należności sporne i wątpliwe, a także dochodzone na drodze sądowej,
- udziały w spółkach kapitałowych,
- środki pieniężne w drodze,
- rozliczenia międzyokresowe czynne i bierne,
- fundusze własne i specjalne,
- rezerwy i rozliczenia międzyokresowe przychodów,
- wartości niematerialne i prawne,
- wszystkie inne nie wymienione powyżej składniki aktywów i pasywów.
2. Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31 grudnia 2021 roku.
§ 3. 1. Powołuję następujące zespoły do celem przeprowadzenia inwentaryzacji w 2021 roku oraz ustalam przypisane im pola spisowe i zakresy prac:
1) Zespół Nr 1, w składzie:
a) Anna Woźniak - przewodnicząca zespołu,
b) Justyna Telus – członek zespołu,
c) Małgorzata Czernic – członek zespołu,
d) Mateusz Putko – członek zespołu,
e) Agnieszka Defratyka – członek zespołu,
f) Paulina Głuszek – członek zespołu,
g) Bartosz Milewski - członek zespołu,
h) Katarzyna Zaroda - Olkowska - członek zespołu,                                                                                          
który przeprowadzi inwentaryzację drogą spisu z natury: zapasy materiałów - składniki majątkowe ujęte w ewidencji ilościowej, maszyny, urządzenia, środki transportu, będące na stanie Urzędu Miejskiego (środki trwałe i pozostałe środki trwałe).
2) Zespół Nr 2, w składzie:
a) Piotr Surma - Przewodniczący zespołu,
b) Emilia Rutowicz – członek zespołu,
c) Marta Kaleta – członek zespołu,                                                                                                                 
który przeprowadzi inwentaryzację drogą spisu z natury: środki pieniężne w kasie, czeki i weksle obce, depozyty, gwarancje bankowe i ubezpieczenia złożone jako zabezpieczenie należytego wykonania robót, druki ścisłego zarachowania.
3) Zespół Nr 3, w składzie:
a) Piotr Telus - Przewodniczący zespołu,
b) Waldemar Sulgostowski – członek zespołu,
c) Anna Plewa – członek zespołu,
d) Mateusz Sobolewski – członek zespołu,                                                                                                    
który przeprowadzi inwentaryzację:
- drogą weryfikacji (porównanie zapisów księgowych z dokumentami): środki trwałe w budowie, środki trwałe do których dostęp jest utrudniony (np. budowle stanowiące infrastrukturę – wodociągi, kanalizacje, ciepłociągi, lokale mieszkalne, drogi), grunty, prawa wieczystego użytkowania,
- droga spisu z natury naniesienia - budynki
4)  Zespół Nr 4, w składzie:
a) Beata Pawlik - Przewodnicząca zespołu,
b) Lucyna Sobczyk – członek zespołu,
c) Agnieszka Sarwa Borowiecka – członek zespołu,
d) Maria Rek – członek zespołu,
e) Ewa Labasz-Głowacka – członek zespołu,
f) Beata Deka – członek zespołu,
g) Beata Zakrzewska – członek zespołu ,                                                                                                     
który przeprowadzi inwentaryzację:
- drogą weryfikacji (porównanie zapisów księgowych z dokumentami): należności i zobowiązania publicznoprawne, należności i zobowiązania w tym z pracownikami i osobami nieprowadzącymi ksiąg rachunkowych, należności sporne i wątpliwe, a także dochodzone na drodze sądowej, udziały w spółkach kapitałowych, środki pieniężne w drodze, rozliczenia międzyokresowe czynne i bierne, fundusze własne i specjalne, rezerwy i rozliczenia międzyokresowe przychodów, wartości niematerialne i prawne, wszystkie inne nie wymienione powyżej składniki aktywów i pasywów,
- drogą potwierdzenia sald następujących składników:
a) należności, w tym pożyczki i kredyty z wyłączeniem należności spornych i wątpliwych, publicznoprawnych, należności od pracowników oraz osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych,
b) środki pieniężne na rachunkach bankowych,
5) Zespół Nr 5, w składzie:
a) Dorota Dębińska – Przewodnicząca zespołu
b) Kinga Ebert-Stępień – członek zespołu
c) Robert Wiktorowicz – członek zespołu
d) Renata Pomykała – członek zespołu
e) Ewelina Biskup – członek zespołu,                                                                                                          
który przeprowadzi inwentaryzację w drodze potwierdzenia salda powierzone obcym jednostkom własne składniki majątkowe.
2. Zobowiązuje się przewodniczących zespołów spisowych do terminowego (do trzech dni po zakończeniu) przekazania przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej arkuszy spisowych oraz informacji i sprawozdania o wszelkich stwierdzonych w czasie spisu nieprawidłowościach w zakresie ewidencji i gospodarki składnikami majątku, zabezpieczenia ich przed zniszczeniem lub zaginięciem;
§ 4. Ustala się harmonogram inwentaryzacji w roku 2021 w Urzędzie Miejskim w Opocznie:
Zespół
Przedmiot spisu i obszar spisowy
Termin rozpoczęcia
Termin zakończenia
I

-składniki majątkowe ujęte w ewidencji ilościowej,
- maszyny, urządzenia, środki transportu, będące na stanie Urzędu Miejskiego ( środki trwałe i pozostałe środki trwałe),

16.11.2021 r.

 10.01.2022 r.
II
-środki pieniężne w kasie,
-czeki i weksle obce,
-depozyty,
-gwarancje bankowe i ubezpieczenia złożone jako zabezpieczenie należytego wykonania robót,
-druki ścisłego zarachowania,

 31.12.2021 r.

31.12.2021 r.
III
-środki trwałe w budowie,
-środki trwałe do których dostęp jest utrudniony (np. budowle stanowiące infrastrukturę – wodociągi, kanalizacje, ciepłociągi, lokale mieszkalne, drogi),
- grunty, prawa wieczystego użytkowania,
- naniesienia - budynki

16.11.2021 r.

10.01.2022 r.
IV
-należności publicznoprawne,
-należności z pracownikami i osobami
 nieprowadzącymi ksiąg
 rachunkowych,
-należności sporne i wątpliwe, a także dochodzone na drodze sądowej,
-zobowiązania publicznoprawne,
-zobowiązania z pracownikami i osobami nieprowadzącymi ksiąg rachunkowych,
-udziały w spółkach kapitałowych,
-środki pieniężne w drodze,
-rozliczenia międzyokresowe czynne i bierne,
-fundusze własne i specjalne,
-rezerwy i rozliczenia międzyokresowe przychodów,
-wartości niematerialne i prawne,
-wszystkie inne nie wymienione powyżej składniki aktywów i pasywów,
-należności, w tym pożyczki i kredyty z wyłączeniem należności spornych i wątpliwych, publicznoprawnych, należności od pracowników oraz osób nieprowadzących ksiąg rachunkowych, środki pieniężne na rachunkach bankowych,
-zobowiązań z wyjątkiem zobowiązań wobec pracowników i publicznoprawnych,

31.12.2021 r.
15.01.2022 r

15.01.2022 r

15.03.2022r

10.01.2022 r.

15.03.2022 r.
15.01.2022 r.

15.03.2022r.
V
- powierzone obcym jednostkom własne składniki majątkowe
15.11.2021 r.
10.01.2022 r.
§ 5. Zobowiązuje się pracowników Urzędu Miejskiego w Opocznie do zapewnienia harmonijnej pracy zespołów.
§ 6. 1. Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do:
1) rejestracji arkuszy spisowych w Wydziale Budżetowym;
2) przeszkolenia przed inwentaryzacją członków zespołów;
3) przygotowania i wydania zespołom arkuszy spisowych, a po przeprowadzeniu spisu – rozliczenie zespołów z pobranych arkuszy;
4) skompletowania wszystkich arkuszy spisowych oraz protokołów inwentaryzacyjnych sporządzonych dla składników majątkowych inwentaryzowanych innymi metodami niż spis z natury.
2. Zobowiązuję komisję inwentaryzacyjną do:
1) przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych;
2) przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowania określonych w instrukcji inwentaryzacyjnej i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie;
3) sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji, przekazania do zatwierdzenia Burmistrzowi Opoczna;
4) przekazania kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do Wydziału Budżetowego w terminie do 20 marca 2022 roku.
§ 7. Nadzór nad wykonaniem niniejszego Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta Opoczno.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Burmistrz Opoczna
Dariusz Kosno

 

Załączniki do pobrania

  • pdf Nr_191_2021.pdf [200 KB] - ZARZĄDZENIE NR 191/2021 BURMISTRZA OPOCZNAz dnia 10 listopada 2021 r.w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w 2021 roku oraz powołania komisji inwentaryzacyjnej i zespołów do jej przeprowadzenia

Data wytworzenia: 2021-11-23 15:15 Autor: Burmistrz Opoczna Data publikacji: 2021-11-23 15:15 Osoba udostępniająca na stronie: Włodzimierz Wroński Data ostatniej modyfikacji: 2021-11-24 Osoba modyfikująca: Włodzimierz Wroński
Podmiot udostępniający informacje: Urząd Miejski w Opocznie Data stworzenia : 2011-02-04 10:03 Autor : Badura Dariusz Data publikacji : 2011-02-04 10:03 Osoba udostępniająca na stronie : opoczno@radgost.com Data ostatniej modyfikacji : 2021-09-20 13:19 Osoba modyfikująca : Piotr Oleksy